Gheorghe Șoldan (PSD), președintele-copil al Consiliului Județean Suceava, îi calcă apăsat pe urme predecesorului său, baronul liberal Gheorghe Flutur, cel puțin în privința demagogiei cu care tot anunță etapele autostrăzii Pașcani-Suceava, în realitate un tronson mult întârziat din A7.
Azi, Șoldan a transmis un comunicat în care se laudă că “licitațiile sunt în faza finală”, mai exact “cele două loturi, Pașcani – Roșcani și Roșcani – Suceava, se află în procedură de achiziție publică pentru atribuirea contractelor de proiectare și execuție a lucrărilor”.
Pentru ambele loturi s-au înscris asocierea SA&PE CONSTRUCT – SPEDITION UMB – TEHNOSTRADE, asocierea DANLIN XXL – INTERTRANSCOM IMPEX SRL și firma italiană WEBUILD SPA Milano.
Șoldan prezintă, extrem de optimist, următoarele jaloane de timp: “Termenul estimat de anunțare a rezultatelor evaluării este până în luna martie 2025, iar semnarea contractelor este estimată pentru iunie 2025.
Durata contractelor pentru ambele loturi ale Autostrăzii Pașcani – Suceava este de 30 de luni, cu 6 luni alocate pentru proiectare și 24 pentru execuție”.
Iată câteva date tehnice: primul lot (Pașcani – Roșcani) va avea o lungime de 33 de kilometri, 2 noduri rutiere la Heci și Dolhasca, 28 de poduri, pasaje și viaducte și o valoare de 4,8 miliarde de lei.
Lotul al II-lea (Roșcani – Suceava) va avea o lungime de 30 de kilometri, 3 noduri rutiere (2 la Dumbrăveni și la Roșcani), 44 de poduri, pasaje si viaducte, 2 parcări și o valoare de 4,5 miliarde de lei.
Finanțarea pentru ambele loturi va fi asigurată prin Programul Transport 2021-2027.
În schimb, Șoldan nu a suflat o vorbă despre tronsonul Suceava-Siret din A7, mult mai întârziat chiar și decât porțiunea Pașcani-Suceava.