“Buzduganul” primarului PSD Vasile Rîmbu – viceprimarul Dan Cușnir continuă seria comunicatelor critice la adresa tandemului liberal Ion Lungu – Lucian Harșovschi.
Azi, Cușnir s-a referit la „nepricepuții în funcții de conducere” promovați de Lungu și Harșovschi în TPL și în Autoritatea Locală de Autorizare Transport.
Cușnir a menționat că, în prezent, TPL are datorii eșalonate la Finanțe pentru taxe aferente salariilor de 4,5 milioane lei și preaviz de deconectare de la EON pentru neplata energiei electrice.
“Lungu și Harsovschi sunt cei care au încurajat ani de zile piratarea TPL de către o rețea bine pusă la punct de maxi taxi care, teoretic, efectuau trasee intrajudetene, dar în realitate efectuau trasee doar pe raza municipiului Suceava.
S-a ajuns până acolo încât, în perioada 2017-2020, autobuzele Primăriei erau sufocate de 87 de maxi taxi coordonate direct și prin interpuși de către Harsovschi.
Se ajungea până acolo încât patronii firmelor Manucu, Eurotransport și Eurotip le „râdeau în nas” angajaților din Primărie care voiau să îi controleze și să le dea amenzi pentru că opreau în stațiile din municipiu deși nu aveau voie să o facă.
Pentru că nu puteau să îi stăpânească pe cei de la Autorizare Transport Public Local, Lungu și Harsovschi l-au schimbat pe șeful de serviciu Gabriel Petruc cu Marius Botârcă, cumnatul direct a lui Harsovschi.
Lungu și Harsovschi au reușit să tolereze și să încurajeze o stare care a dus la o pierdere cumulată de 4.347.425 lei, nerecuperată încă și rostogolită în fiecare an și la zeci de mii de ore de muncă neplătite angajaților.
Aceste practici au făcut ca, în fiecare an, TPL să plătească aproximativ 500.000 lei penalități și dobânzi către Finanțe, în loc să aibă lichidități din care să plătească dividente către Primărie.
Botârcă a devenit un biet executant al lui Harsovschi și, împreună cu Lungu, au promovat în Consiliul Local toate proiectele de hotărâre care au dus la actuala situație financiară a TPL: o sumedenie de scutiri și gratuități care nu aveau altă justificare decât interesul electoral.
Au implementat trasee complet nerentabile, chiar la limita legalității, ajungând până acolo încât traseul spre Moara să facă un ocol pe la Cartierul Primăverii unde locuiește întreaga familie a bugetarului milionar, cât și „mâna sa dreaptă” Andrei Agavriloaei.
Lungu și Harsovschi l-au numit pe Agavriloaei director adjunct la TPL.
Pe vremea directorului Darie Romaniuc, TPL avea doar un director, acum TPL are un director și 2 directori adjuncți, unul dintre ai fiind omul lui Lungu și celălalt omul lui Harsovschi.
Botârcă, cumnatul lui Harsovschi, șef serviciu Autorizare Transport Public Local, a fost unul dintre personajele-cheie folosite de către Harsovschi în supravegherea umplerii cu pământ a râpei de la Moara, pentru ca familia lui Harsovschi să obțină o parcelă de 5.007 mp de teren” afirmă Cușnir.
După toate aceste dezvăluiri, replicile din partea lui Lungu și Harșovschi devin obligatorii…
DAN PASCARU