Începând cu această lună, Delgaz Grid oferă clienților posibilitatea să depună cereri de racordare atât pentru extinderea rețelei de distribuție, cât și pentru modificarea/separarea instalației de utilizare gaze naturale pe platforma www.acces.delgaz.ro.
Noile facilități completează întregul proces de racordare la sistemul de distribuție gaze naturale și energie electrică pentru care se poate depune documentația pe platforma dedicată clienților potențiali, care au în apropiere rețeaua de distribuție gestionată de Delgaz Grid.
Pentru a putea beneficia de funcțiunile oferite de platformă, cei care doresc să se racordeze la sistemul de distribuție gaze naturale și energie electrică pot să creeze un cont sau să se conecteze la cel existent, accesând linkul delgaz.ro/login.
Apoi vor putea să transmită online cereri însoțite de documente specifice pentru racordarea la rețea.
Platforma permite completarea cererii de racordare gaze naturale/energie electrică prin pași clari, fiecare cu indicații și informări sugestive, iar cererea poate fi semnată electronic de către client.
Dacă intervine ceva în timpul completării, procesul poate fi reluat oricând, fără pierderea datelor introduse, iar în situația în care un client depune mai multe cereri, poate extrage rapoarte cu evidența acestora.
Platforma online permite un timp mai mic de răspuns din partea companiei la solicitările clienților și transmiterea de notificări prin email și SMS – în funcție de canalele de comunicare alese, atât către client, cât și către mandatar- sub condiția ca aceste informații să ne fie furnizate odată cu transmiterea cererii.
Astfel, clienții sunt notificați de Delgaz Grid cu privire la pașii importanți din proces, asigurând în acest fel comunicarea continuă și eficientă, notificările acoperind procesul de la depunerea cererii de racordare și până la momentul la care se transmite răspunsul la cererea de racordare (în cazul în care imobilul e alimentat cu gaze naturale/energie electrică și se dorește modificarea/separarea instalației de utilizare) sau până la momentul la care lucrările de racordare sunt finalizate (dacă se dorește realizarea unui branșament nou – imobilul nefiind alimentat cu gaze naturale/energie electrică).
Platforma online scutește clienții de drumurile cu dosare cu acte la sediul companiei.
Mai mult, aceștia au un manager de racordare dedicat care să îi îndrume prin etapele întregului proces prevăzut de legislație.
Totodată, posibilitatea achitării online, direct de pe platformă a facturilor aferente racordării, este un plus important al acestei soluții.
Informații detaliate cu privire la etape, termene și responsabili pentru derularea unui proces de racordare, inclusiv formulare, pliante cu pașii care trebuie parcurși se pot găsi pe website-ul companiei www.delgaz.ro.
Tot aici se găsesc informații și formulare aferente activității de emitere a avizelor de amplasament de către Delgaz Grid, pentru rețelele de distribuție gaze naturale (necesare autorizării construcțiilor), tarife practicate și legătura cu Punctul de Contact Unic Electronic, platforma dezvoltată de autorități pentru obținerea Certificatului de Urbanism a acestor avize.
SORIN NICA