În perioada 11-24 iulie, un grup de 16 elevi de la Colegiul Nicu Gane Fălticeni, din clasa a X-a, de la specializarea Matematică-Informatică, s-au aflat în Dresda- Germania, ca beneficiari ai unui stagiu practic de formare profesională inițială în cadrul unui proiect Erasmus+.
Elevii fălticeneni au efectuat acest stagiu de formare în domeniul IT la compania WBS Training AG, în cadrul celui de-al doilea flux de mobilități.
Scopul proiectului „Dezvoltarea de aplicații pentru dispozitive mobile”, care se derulează pe parcursul a doi ani școlari (2019-2021), este asigurarea calității în formarea profesionala initiala, printr-un stagiu de pregatire practică a elevilor de clasa a X-a de la specializarea Matematica-Informatica, într-o companie cu experiență în dezvoltarea aplicațiilor mobile, în scopul dobândirii de competențe digitale corespunzătoare noilor cerințe de pe piața europeană a muncii.
Cei 16 elevi au fost însoţiţi de profesorul coordonator Ioan Caulea și de profesorul de informatică Florin Ilincăi, responsabilul cu pregătirea profesională a elevilor.
„Acesta este al treilea proiect de formare profesională VET pentru elevii de la specializarea Matematică-Informatică derulat la Colegiul Nicu Gane, după „From webdesign to web-business”, derulat în anul școlar 2015-2016 și „Formare profesională în web design și e-commerce la standarde europene” care a cuprins 2 fluxuri în perioada 2017-2019.
Până acum, 79 de elevi ai Colegiului de la această specializare au beneficiat de acest tip de formare profesională, asigurată prin finanțare europeană, în cadrul programului Erasmus+”, a precizat Ilincăi.
„Cei 16 elevi care au participat la acest stagiu au fost selectați în urma unui concurs foarte complex și dificil.
Satisfacția noastră, ca dascăli, este dată de aprecierea pe care o primim de la partenerii nostri germani, la finalul fiecărui stagiu.
Elevii nostri au un comportament exemplar, atât din punct de vedere al pregătirii școlare, cât și la nivel atitudinal, comportamental.
Implicarea elevilor în aceste activități le deschide acestora noi orizonturi, le formează o mentalitate deschisă, caracterizată prin toleranță, simț civic, motivație puternică pentru dezvoltare personală si profesională.
Pentru că obiectivele proiectului presupun și formarea unor competențe de comunicare, inter-relaționare sau de lărgire a orizontului socio-cultural, sub atenta folosire a „baghetei magice” de către profesorii însoțitori, timpul liber s-a materializat în vizitarea unor obiective turistice de notorietate”, a spus Caulea.
–