FOTO / Finalizarea șoselei de centură a Sucevei întârziată de facturile neachitate de CNAIR către constructor pentru alte lucrări din județ. La Rădăuți se estimează că lucrările se vor încheia în primăvara anului viitor - Ziarul de pe Net
Incarcare...
Esti aici:    >  Reportaje  >  Articolul curent

FOTO / Finalizarea șoselei de centură a Sucevei întârziată de facturile neachitate de CNAIR către constructor pentru alte lucrări din județ. La Rădăuți se estimează că lucrările se vor încheia în primăvara anului viitor

De    •   Publicat acum 6 luni, 27 aprilie 2019   •   Fara comentarii

Asociația Pro Infrastructură a postat fotografii de pe șantierele șoselelor de centură Suceava și Rădăuți, realizate pe 23 aprilie.

La varianta ocolitoare a municipiului reședință, lucrările au început de 11 ani și nu au fost finalizate (consemnându-se două rezilieri de contracte) decât pe tronsonul de 5 kilometri Pătrăuți – Șcheia, pe ruta Șcheia – Moara, de 7 kilometri, acționându-se în prezent.

 

 

 

Noul termen de finalizare cu asocierea condusă de Autotehnorom este septembrie acest an.

Contractul actual are valoarea de 72.828.000 lei.

 

 

Potrivit API, ultimele zone întârziate sunt la cele două capete ale centurii, la intersecțiile cu DN 17 și DN 2, în plus se mai lucrează la un zid de sprijin, la parapetele de pe viaducte și la sistemele de scurgere a apei.

 

 

“Cu o mobilizare serioasă, șantierul ar putea fi gata în vară, însă ritmul actual nesatisfăcător împinge inaugurarea spre sfârșitul acestui an.

Cauza principală? Cele 10 facturi neplătite de CNAIR, totalizând aproape 15 milioane lei, de pe contractele derulate cu Autotehnorom, cum ar fi modernizarea unor sectoare din DN 18”, notează API.

 

 

Șantierul variantei de ocolire Rădăuți este constituit dintr-un inel complet, lung de 16,5 km.

API precizează că  “primul contract a fost semnat cu UMB în 2011, dar, din cauza blocajelor, nu s-a făcut nimic în teren.

Mai mult, proiectul tehnic a identificat lucrări suplimentare neincluse în studiul de fezabilitate, astfel că s-a lansat o licitație separată în 2017, care a fost adjudecată tot de UMB ( în asociere cu Tehnostrade ) în noiembrie 2017”.

 

 

 

Termenul oficial de finalizare este primăvara 2021.

Constructorul lucrează la cele două poduri peste râul Sucevița și la terasamente, în iarnă reușind să își facă depozite de balast.

 

 

“Dacă ritmul de execuție va fi menținut, inaugurarea, cel puțin pe anumite segmente, poate fi chiar în 2020, dacă și Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, prin DRDP Iași, se va achita de relocarea rețelelor electrice de pe traseu”,  este opinia API.

 

 

DAN PASCARU

reporter@ziaruldepenet.ro

Foto : Asociația Pro Infrastructură

    Print       Email
  • Publicat: acum 6 luni, 27 aprilie 2019
  • de:
  • Ultima modificare: aprilie 27, 2019 @ 4:16 pm
  • Sub: Reportaje, Ştiri locale
  • Termene si conditii:

    • Raspunderea penala sau civila pentru articolele de pe acest site apartine exclusiv autorilor. In cazul in care cineva se simte lezat, poate trimite un drept la replica care va fi publicat in articolul respectiv.
    • ZiaruldepeNet.ro si administratorii sau reporterii/moderatorii ziarului online nu raspund din punct de vedere juridic pentru continutul comentariilor vizitatorilor.
    • Responsabilitatea pentru comentariile postate revine in totalitate utilizatorului care beneficiaza de serviciul de a putea posta un comentariu.
    • Comentariile cu jigniri sau continut vulgar vor fi sterse, iar utilizatorul nu va mai beneficia de acest serviciu.
  • Tagged With: ,

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Please copy the string kPLrKe to the field below: