Șoseaua de centură a Fălticeniului, simplă gargară Tofan – Coman.  Au trecut 10 ani de la anunțarea proiectului, valoarea s-a triplat, dar mașinile grele circulă tot prin oraș - Ziarul de pe Net
Incarcare...
Esti aici:    >  Reportaje  >  Articolul curent

Șoseaua de centură a Fălticeniului, simplă gargară Tofan – Coman.  Au trecut 10 ani de la anunțarea proiectului, valoarea s-a triplat, dar mașinile grele circulă tot prin oraș

De    •   Publicat acum 2 săptămâni, 31 octombrie 2018   •   2 comentarii

Circulatia rutieră în municipiul Falticeni a devenit sufocantă la orele de trafic intens, prilej pentru localnici de a-și aminti de vastele promisiuni lansate, de-a lungul timpului, de primari pe tema unei rute ocolitoare.

Ultimii doi aleși – democrat liberalul Vasile Tofan și social democratul Cătălin Coman – au tot lansat idei mărețe, care, din păcate, s-au dovedit a fi vrăjeli politicianiste.

ZdpN  vă reamintește o parte a acestor declarații fără nicio acoperire în realitate.

În primăvara 2009, președintele PDL al Consiliului Județean Suceava Gheorghe Flutur (acum PNL) anunța cu mare optimism:  “Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale a aprobat construcţia şoselei de centură a municipiului Fălticeni. 

A fost semnat deja contractul cu ISPA pentru asistenţă tehnică şi pentru realizarea studiului de fezabilitate şi a proiectului tehnic pentru această investiţie”.

 

Pentru a fi în ton cu șeful de partid, Vasile Tofan dădea chiar și traseul: “Investiţia este estimată la 28 – 30 milioane euro.

Șoseaua de centură a municipiului Fălticeni va avea o lungime de aproximativ 6 kilometri, 4 benzi de circulaţie, va porni din zona intersecţiei Stibina, va continua pe Drumul Miresei până la intersecţia cu Baia, apoi pe Drumul Hoţilor, Poarta Rădăşenilor şi până la podul Sucevei peste râul Şomuz”.

 

 

 

După alți doi ani, în vara 2011, Tofan ( acum PNL ) readucea în discuție construcția unei variante ocolitoare, spunând că  “au fost stabiliți indicatorii tehnico-economici, a fost făcută proiectarea și se așteaptă finanțarea de aproximativ 40 de milioane euro, care urmează să fie asigurată prin Programul Operațional Regional Transporturi.

Lucrările ar putea fi grăbite, întrucât nu sunt de expropriat suprafețe de teren importante.

Potrivit proiectului, varianta de ocolire va avea o lungime de 8 kilometri, urmând să fie construite două pasaje și un viaduct”.

 

 

Lucrările nu prea au fost grăbite, așa cum spera Tofan, dovadă că tirurile trec tot prin oraș.

În toamna 2014, primarul PSD Cătălin Coman nu ezită să-și atace predecesorulPână în 2012 eram intoxicaţi că există un proiect cu centura Fălticeniului.

Am constatat cu surprindere că la Bucureşti nu există nici un proiect despre centura Fălticeniului, deci nu există, e o poveste frumoasă”.

Chiar și așa, potrivit strategiei de dezvoltare locală pentru perioada 2014 – 2020  de pe pagina de internet a Primăriei Fălticeni, ruta ocolitoare figura cu o lungime de 8,3 kilometri şi o valoare estimată, în iulie 2010, la 201 milioane lei.

 

Ajungem și mai aproape de zilele noastre.

În primăvara 2017, Coman afirma, în sfârșit, că  “a fost depus proiectul extrem de ambițios privind realizarea unei șosele ocolitoare a municipiului.

Este depusă o documentație la Agenția Regională de Dezvoltare Nord Est pentru că suma este foarte mare să se poată finanța de la bugetul local, iar în plus nu putem noi finanța având în vedere că șoseaua de centură pe care o planificăm trece prin 4 comune și municipiul Fălticeni.

Proiectul este estimat la peste 100 milioane euro, iar lucrarea ar urma să fie realizată pe o lungime de 8,2 kilometri.

Nu s-a ajuns la proiectarea efectivă, e depusă o idee de proiect și urmează să fie purtate discuții și cu Ministerul Transporturilor și cu Compania Națională de Drumuri”.

 

Acestea sunt numai o parte din declarațiile făcute de ultimii doi primari ai Fălticeniului.  Cu siguranță, la cum se mișcă lucrurile în România, va mai trece mult timp până când șoseaua de centură va deveni realitate.  Până atunci, asta e, traficul în oraș va fi în continuare îngreunat de maşinile de mare tonaj.

                                                                                                                             

DAN PASCARU  /  SERGIU JIPA

reporter@ziaruldepenet.ro

    Print       Email
  • Publicat: acum 2 săptămâni, 31 octombrie 2018
  • de:
  • Ultima modificare: octombrie 31, 2018 @ 9:24 am
  • Sub: Reportaje, Ştiri locale, Toate articolele
  • Termene si conditii:

    • Raspunderea penala sau civila pentru articolele de pe acest site apartine exclusiv autorilor. In cazul in care cineva se simte lezat, poate trimite un drept la replica care va fi publicat in articolul respectiv.
    • ZiaruldepeNet.ro si administratorii sau reporterii/moderatorii ziarului online nu raspund din punct de vedere juridic pentru continutul comentariilor vizitatorilor.
    • Responsabilitatea pentru comentariile postate revine in totalitate utilizatorului care beneficiaza de serviciul de a putea posta un comentariu.
    • Comentariile cu jigniri sau continut vulgar vor fi sterse, iar utilizatorul nu va mai beneficia de acest serviciu.

2 comentarii

  1. Dorel spune:

    Toti cei cu varsta peste 40 ani stiu ca s-a construit acel pod la intrarea in oras pentru a elimina din curbele “periculoase” care erau (atat la intrare cat si la iesire). Acum uitati-va la ce nebunie de curbe se doreste la intarea in oras (cu gri noul nod cu gri deschis/alb vechiul drum).

  2. Mobutu Sese Seko Koko Ngbendu Wa Za Banga spune:

    Vorbim de ”lucruri sfinte”, cînd canalizarea pe strada Sucevei și străzile adiacente ” e moarte”, iar prin ”betonul” turnat prin șanțuri răsare de vreo 3 ani de zile PAPURA, da papura de-o găsim pe iazurile noastre. Totul e la ”mișto” în țara asta, mișto legalizat de tot felul de răpănoși, analfabeți și tîlhari, indiferent cum se numesc și din ce partid fac parte.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Please copy the string ZukAfT to the field below: