UN ORAȘ, DOUĂ SECOLE (102): Observatorul Astronomic din Suceava - Ziarul de pe Net
Incarcare...
Esti aici:    >  Rubrici  >  Articolul curent

UN ORAȘ, DOUĂ SECOLE (102): Observatorul Astronomic din Suceava

De    •   Publicat acum 3 săptămâni, 26 august 2018   •   Fara comentarii

În păduricea din apropierea Institutului de învățământ superior mixt, pedagogic și tehnic din Suceava era construită, la începutul anilor 80, o clădire futuristă, care avea să adăpostească observatorul astronomic.  Studierea sistemului solar prin lunetă și telescop urma să se facă începând din 1982 la al treilea planetariu din țară, la acea vreme cel mai mare în ceea ce privește capacitatea sălii și diametrul cupolei.

Presa vremii consemnează numele arhitectului acestui edificiu, Călin Irimescu.  De atunci observatorul astronomic a găzduit ședințe, spectacole, întâlniri științifice, proiecții, simpozioane și, în general, tot felul de activități interesante pentru public. Doi cosmonauți, americanul Charles Duke și românul Dumitru Prunariu ( al doilea de mai multe ori ), au fost oaspeți de onoare ai observatorului astronomic.

Instituția a trecut apoi în subordinea Universității Ștefan cel Mare, păduricea s-a transformat în parc, iar cerul nesfârșit continuă să fie privit prin lentile…

TEODOR PUȘCAȘU

reporter@ziaruldepenet.ro

Foto 1 : DUMITRU VINȚILĂ

Print       Email
  • Publicat: acum 3 săptămâni, 26 august 2018
  • de:
  • Ultima modificare: august 26, 2018 @ 9:30 am
  • Sub: Rubrici, Ştiri locale
  • Termene si conditii:

• Raspunderea penala sau civila pentru articolele de pe acest site apartine exclusiv autorilor. In cazul in care cineva se simte lezat, poate trimite un drept la replica care va fi publicat in articolul respectiv.
    • ZiaruldepeNet.ro si administratorii sau reporterii/moderatorii ziarului online nu raspund din punct de vedere juridic pentru continutul comentariilor vizitatorilor.
    • Responsabilitatea pentru comentariile postate revine in totalitate utilizatorului care beneficiaza de serviciul de a putea posta un comentariu.
    • Comentariile cu jigniri sau continut vulgar vor fi sterse, iar utilizatorul nu va mai beneficia de acest serviciu.