VIITORUL DE ASTĂZI: Tub pentru salvarea pasagerilor din avioane, gaze naturale transportate cu dirijabilul și conducte pentru apă dulce pe fundul oceanelor - Ziarul de pe Net
Incarcare...
Esti aici:    >  Rubrici  >  Articolul curent

VIITORUL DE ASTĂZI: Tub pentru salvarea pasagerilor din avioane, gaze naturale transportate cu dirijabilul și conducte pentru apă dulce pe fundul oceanelor

De    •   Publicat acum 4 săptămâni, 18 noiembrie 2017   •   Fara comentarii

Specialiștii în aeronautică din anul 1970 vedeau posibilă, într-un viitor nu prea îndepărtat, inventarea unui sistem modern de salvare a pasagerilor din avioanele avariate.

Ideea era prezentată fugitiv în  Știință și tehnică  mai mult pe baza unui desen color decât pe considerente tehnice. Punctul de plecare era sistemul de alimentare cu combustibil a avioanelor în zbor, mecanismul fiind explicat la modul  ”un tub elastic între avionul avariat și cel de salvare”.

Mai mult, se spunea optimist că  ”prin acest tub, pasagerii încep trecerea în aeronava salvatoare fără niciun pericol”.   Timpul care a trecut de atunci și dezvoltarea tehnologică nu au permis un asemenea procedeu dintr-un motiv simplu : în majoritatea cazurilor, derularea evenimentelor este mult prea rapidă pentru montarea tubului.  În schimb, la sol, evacuarea călătorilor din avioanele avariate se face tocmai printr-un asemenea „tobogan”.

 

 

Transportul gazelor naturale reprezenta, în urmă cu 47 de ani, o veritabilă provocare, tratată cu maximă atenție de cercetătorii din țările avansate.

În afară de utilizarea conductelor și a vapoarelor speciale, se aveau în vedere dirijabilele care făcuseră istorie în trecut.  Cum s-ar fi procedat ? Simplu, cu un dirijabil lung de 300 de metri și gros de 100 de metri, cu motor cu gaze : După umplerea cu gaz, care durează 3 ore, dirijabilul decolează lin pe verticală.  Ajuns la destinație, dirijabilul aterizează tot vertical, descarcă gazul în rezervoare și este reumplut cu abur sau aer cald”.

Practic, credeau atunci oamenii de știință, cu ajutorul dirijabilelor termorezistente s-ar fi putut transporta orice marfă de până la 1.000 de tone, RFG și URSS ( două țări care nu mai există astăzi ) fiind pionieri în domeniu.

Dirijabilului i se prevedeau multiple întrebuințări, inclusiv transportul de persoane, dar previziunea încă se lasă așteptată.

Alimentarea cu apă a regiunilor secetoase se va putea realiza foarte bine cu ajutorul  ”unor conducte scufundate în ocean, care să transporte apa potabilă și industrială de la rezervoarele aflate pe țărm, lângă gurile de vărsare ale unor fluvii”, se spunea în 1970.

Proiectul tocmai fusese elaborat de Ministerul de Interne din SUA pentru alimentarea cu apă dulce a regiunii deșertice din California, conducta urmând să fie ancorată cu blocuri uriașe din beton.

Diametrul proiectat era de 10 metri, ca material de construcție fiind propus plasticul, iar după finalizarea uriașei investiții ”se prevede controlul permanent al conductei cu ajutorul camerelor fixe TV, al senzorilor legați la instalația centrală automatizată și chiar cu ajutorul unor vehicule submarine care vor patrula de-a lungul traseului conductei”.

O parte dintre aceste previziuni s-au adeverit, chiar dacă la scară redusă și doar în statele care, într-adevăr, dispun de fonduri colosale.

 

 

 

 


TEODOR PUȘCAȘU

reporter@ziaruldepenet.ro

    Print       Email
  • Publicat: acum 4 săptămâni, 18 noiembrie 2017
  • de:
  • Ultima modificare: noiembrie 18, 2017 @ 8:20 pm
  • Sub: Rubrici, Ştiri locale, Toate articolele
  • Termene si conditii:

    • Raspunderea penala sau civila pentru articolele de pe acest site apartine exclusiv autorilor. In cazul in care cineva se simte lezat, poate trimite un drept la replica care va fi publicat in articolul respectiv.
    • ZiaruldepeNet.ro si administratorii sau reporterii/moderatorii ziarului online nu raspund din punct de vedere juridic pentru continutul comentariilor vizitatorilor.
    • Responsabilitatea pentru comentariile postate revine in totalitate utilizatorului care beneficiaza de serviciul de a putea posta un comentariu.
    • Comentariile cu jigniri sau continut vulgar vor fi sterse, iar utilizatorul nu va mai beneficia de acest serviciu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*

Please copy the string 0iTeMh to the field below:

Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com
%d blogeri au apreciat: