Cum să te lași de fumat în 14 pași - Ziarul de pe Net
Incarcare...
Esti aici:    >  Ştiri locale  >  Articolul curent

Cum să te lași de fumat în 14 pași

De    •   Publicat acum 3 ani, 15 noiembrie 2016   •   Fara comentarii

11-3
Fumatul este povara la care se înhamă tot mai mulți oameni în căutarea unui respiro efemer.

Această epidemie nocivă se clasează pe locul secund într-un top al cauzelor generatoare de moarte, la mică distanță de bolile cardiovasculare.

Studiile arată că mai mult de jumătate dintre românii care vor să se lase de acest viciu, nu reușesc, iar explicația specialiștilor de la Asociația Română de Hipnoză este că oamenii cred, în mod eronat, că problema lor este fumatul când, de fapt, cauza este una mai adâncă.

“Fumatul este efectul, niciodată cauza.

Mulți fumează pentru că sunt nervoși, stresați, alții pentru că se simt singuri.

Unii fumează de bucurie iar alții de plictiseală.

Există o tehnică pe care o aplicăm deja de foarte mulți ani și care și-a dovedit în nenumărate cazuri eficiența.

Aceasta presupune identificarea prin metode hipnotice pe care oricine le poate învăța, a cauzei profunde, personale, emoționale și, de cele mai multe ori, ascunsă minții fumătorului.

Fiecare fost fumător poate urma 14 pași care-i va întipări în subconștient avantajele vieții de nefumător și-l va menține pe noul drum”  declară Angela Nuțu, vicepreședintele Asociației Române de Hipnoză.
Cei 14 pași sunt :

Ia înghițituri de apă rece și mese scurte

După ce se lasă de fumat, mulți aleg să bea apă cu paiul, gest care-i ajută să înlocuiască ticul unui fumător.  În același timp, se recomandă servirea meselor scurte, slabe și sănătoase, pentru a nu lua în greutate.

Notează pe foaie sau pe telefon recompensele

Imediat cum ai trecut de partea cealaltă a baricadei, începe să notezi avantajele vieții de nefumător, de îndată cum le observi. Această listă poate include fie sentimentul de a deține controlul, economisirea banilor, corpul revigorat, senzația de a mirosi bine etc.

Spală-te des pe dinți !

Poate avantajul principal al trecerii de la o viață de fumător la una de nefumător este respirația plăcută.  Fostul fumător se va simți confortabil în această postură, iar spălatul pe dinți îl va ajuta să elimine predispoziția de a aprinde o țigară.

Evită alcoolul !

Băutura este unul dintre cele mai obișnuite moduri care-i determină pe oameni să revină la fumat.  Alcoolul distruge auto-controlul, iar asta îţi poate afecta angajamentul de a renunţa.

Găsește-ți propria zonă de nefumători !

Din fericire, datorită legii contra fumatului în spații închise, nu mai este atât de greu să găsești un loc în care oamenii nu fumează.  Când intervine nevoia de a fuma, du-te undeva unde nu ai voie să-ţi aprinzi ţigarea, spre exemplu la film, bibliotecă, într-un magazine sau într-un restaurant.

Amintește-ți motivele pentru care ai renunțat la fumat !

Fă o listă cu toate motivele pentru care te-ai lăsat de fumat. Fă copii din ele şi pune-le pe oriunde îţi petreci timpul – în bucătărie, la birou, la oglinda din baie.

Fii activ în fiecare zi !

Exerciţiul fizic este o distragere puternică de la pofte. Atunci când corpul este activ, transmite substanţe naturale care îţi îmbunătăţesc starea şi uşurează stresul.

Umple-ţi agenda !

În primele săptămâni de la renunţarea la acest obicei nociv, umple zilele cu lucruri pe care vrei sau pe care trebuie să le faci.  Fă-ţi planuri să iei masa cu prietenii sau familia şi încearcă să stai cât mai departe de tentaţiile fumatului.

Pune altceva în gură !

O parte din nevoia de a fuma este să ai ceva în gură. În locul unei ţigări, foloseşte o gumă de mestecat fără zahăr, bomboane sau gustări sănătoase atunci când simţi nevoia de a aprinde o ţigară.

Stabileşte-ţi un colac de salvare !

Roagă pe cineva să fie acolo pentru tine atunci când ai nevoie de sprijin. Cea mai bună alegere este un prieten, şi el fost fumător.

Limitează consumul de cafeină

Cafeina îi ajută pe unii oameni să înceapă ziua şi îi menţine alerţi atunci când sunt obosiţi. Dar pe alţii îi face să se simtă tensionaţi, nervoşi şi stresaţi. Întreruperea depedenţei de nicotină poate creşte aceste efecte.

Ai grijă la indispoziţii !

Emoţiile negative – stresul, furia, frustrarea – sunt un alt motiv comun pentru care oamenii se întorc la fumat.  Cu toţii avem indispoziţii şi sunt şanse să le simţi mai acut în primele săptămâni după ce te-ai lăsat.

Evită agitatorii !

Cu toate că prietenii şi familia ar trebui să te sprijine, nu o fac întotdeauna. Unii oameni se pot simţi ameninţaţi de decizia ta de a te lăsa de fumat.  Dacă simţi că există astfel de oameni în viaţa ta, evită-i.

Ai răbdare şi rămâi pe drumul tău !

Odată ce treci de primele 2 săptămâni, eşti pe drum către o viaţă eliberată de dependenţa de fumat. Dar fii pregătit în cazul în care eziţi.

TĂNASE TASENȚE

    Print       Email
  • Publicat: acum 3 ani, 15 noiembrie 2016
  • de:
  • Ultima modificare: noiembrie 15, 2016 @ 1:50 pm
  • Sub: Ştiri locale, Toate articolele
  • Termene si conditii:

    • Raspunderea penala sau civila pentru articolele de pe acest site apartine exclusiv autorilor. In cazul in care cineva se simte lezat, poate trimite un drept la replica care va fi publicat in articolul respectiv.
    • ZiaruldepeNet.ro si administratorii sau reporterii/moderatorii ziarului online nu raspund din punct de vedere juridic pentru continutul comentariilor vizitatorilor.
    • Responsabilitatea pentru comentariile postate revine in totalitate utilizatorului care beneficiaza de serviciul de a putea posta un comentariu.
    • Comentariile cu jigniri sau continut vulgar vor fi sterse, iar utilizatorul nu va mai beneficia de acest serviciu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Please copy the string 9Fd3dW to the field below: