Refacerea gării Ițcani, împiedicată de un act de proprietate aflat la Cernăuți - Ziarul de pe Net
Incarcare...
Esti aici:    >  Ştiri locale  >  Articolul curent

Refacerea gării Ițcani, împiedicată de un act de proprietate aflat la Cernăuți

De    •   Publicat acum 3 ani, 10 octombrie 2015   •   2 comentarii

 Gara Itcani Suceava 10.10.2015

În programul vizitei ministrului transporturilor IULIAN MATACHE la Suceava a fost inclusă și o vizită rapidă la gara Ițcani ( monument istoric, vechime 144 ani ) care încă mai este deschisă, deși a devenit focar de infecție și se degradează pe zi ce trece.

Gara Itcani Suceava(2) 10.10.2015

Pereții din holul care face legătura cu peronul sunt scorojiți și murdari, mirosul greu, iar o parte din peron a fost îngrădit cu garduri de tablă și bandă roșie, astfel încât pasagerii să nu riște să le cadă în cap acoperișul plin de găuri.

Prin gară mai trec câteva trenuri Regio ( personale ) și marfare.

Gara Itcani Suceava(2) 10.10.2015

După cum i-a obișnuit pe ziariști la întâlnirea de la aeroport, MATACHE  a vorbit la modul general :  “Am vrut neapărat să văd gara asta, e pentru prima dată, din păcate se află în situația asta…

Eu cred că aici trebuie să discutăm de restaurare, nu doar de consolidare sau de a da cu var.

Împreună cu autoritățile locale va trebui să găsim o soluție, trebuie să discutăm…

E o gară foarte frumoasă, zici că e o cetate”.

Gara Itcani Suceava(3) 10.10.2015

Lipsa investițiilor a fost explicată de directorul Regionalei Căi Ferate Iași, GEORGE RADU PIPA :  “Nu reușim să obținem autorizație de la Primăria Suceava pentru că ne lipsește un singur document, certificatul de atestare de proprietate.

Documentele sunt la Cernăuți, nu reușim să intrăm în posesie, problema este complicată.

În rest avem toate avizele posibile, avem și contractul.

Restaurarea și consolidarea vor costa 2 milioane de euro fără TVA, din fonduri proprii.

Lucrările vor dura aproape un an.

A fost o iarnă când copertina era să cadă, ne-am blocat la autorizație”.

Gara Itcani Suceava(4) 10.10.2015

Ministrul transporturilor nu a mai avut replică la cele afirmate de PIPA.

De la gara Ițcani, delegația s-a îndreptat spre celălalt capăt al județului, pe DN 17 B Vatra Dornei – Broșteni, unde s-au efectuat lucrări de asfaltare pe 14 kilometri.

 

DAN PASCARU

    Print       Email
  • Publicat: acum 3 ani, 10 octombrie 2015
  • de:
  • Ultima modificare: octombrie 10, 2015 @ 7:18 pm
  • Sub: Ştiri locale, Toate articolele
  • Termene si conditii:

    • Raspunderea penala sau civila pentru articolele de pe acest site apartine exclusiv autorilor. In cazul in care cineva se simte lezat, poate trimite un drept la replica care va fi publicat in articolul respectiv.
    • ZiaruldepeNet.ro si administratorii sau reporterii/moderatorii ziarului online nu raspund din punct de vedere juridic pentru continutul comentariilor vizitatorilor.
    • Responsabilitatea pentru comentariile postate revine in totalitate utilizatorului care beneficiaza de serviciul de a putea posta un comentariu.
    • Comentariile cu jigniri sau continut vulgar vor fi sterse, iar utilizatorul nu va mai beneficia de acest serviciu.

2 comentarii

  1. arhivistul spune:

    Noaptea minții! Gara Ițcani a fost construită de austrieci. A fost dată în folosință în anul 1871. În anul 1918, nordul Moldovei, Bucovina – cum le place multor rrrrrrrrrromâni să-i spună – s-a unit cu România. Putem presupune că atunci s-a făcut și preluarea formală a tuturor bunurilor administrate de structurile statului austro-ungar, inclusiv a gării. Aflăm astăzi, după 97 de ani, că nu putem renova Gara Ițcani din cauză că nu avem actul de proprietate. Că actul de proprietate e undeva pe la Cernăuți. Păi, dacă gara nu-i a noastră, cu ce drept am ocupat-o în ultima sută de ani cu cașchetele cheferiștilor ca să dăm bilete de tren oamenilor muncii de la orașe și sate? În numele cui am cheltuit niște bani, mulți, între 1999 și 2006, pentru consolidarea clădirii gării, cînd un șurub de-al lui Necolaiciuc costa cît o bucată bună de șină de cale ferată? E și normal că Matache, măcelarul pesedist de la Transporturi, nu mai înțelege nimic, se vede și pe fețele ziariștilor suceveni care îl însoțesc, care fac poze și nu înțeleg nici ei nimic pentru că așa s-au învățat ei, de pe vremea lui Mîrza, să nu pună întrebări.

  2. SLOGANEL spune:

    Cum ar fi: Scârţ,Marghioalo!
    Chestia asta cu “certificatul de atestare de proprietate” care s-ar afla la Cernauti (unde la Cernauti,pe stanga ,pe dreapta??) si care ii impiedica pe oamenii de bine sa se ocupe de restaurarea garii Itcani este ,de fapt,un remake dupa scene asemanatoare din mandatul lui Flutur ,care a pus,pentru prima data in viata,ca sa zicem asa,gara pe butuci ,impreuna cu echipa sa de zgomote de la raposatul intru PNL,binecredinciosul magurean PDL (lasa ca intelegi matale,domnu’ Nelu… Iar daca nu pricepi unde bat,o sa-ti explice alti bucovineni din arealul botosanean al tizâcului!) Adica,ezact momentul in care l-au prins la inghesuiala pe numitul CFR,i-au dat cateva maciuci in cap dupa care l-au criticat ca e cam palid,pute a mort si a si desfiintat caile ferate bucovinene ,de la gara Itcani mai incolo,spre alegatorii din zona de munte,bahna si şes,desigur fara stirea lor… Daca tot nu va aduceti aminte,era pe vremea in care prin fata Muzeului Bucovinei si a CJ trecea pufnind trenişorul butaforic in care se mai pastra ,cu titlu de moaşte pagâne,mătreaţa pe care o lasase (lasaseu?? Ma rog…)madama Nuti, atunci cand a onorat cu kuru’ sau de kurvistina prezidentiala bancile de lemn pentru ca poporul sa nu bage de seama cum cadeau in desuetudine trenurile adevarate precum si unele gări,monumente istorice cu actele ratacite pe la Cernauti…
    Deci,cum fu?
    Fu asa,ca dupa Unirea de la 1918 Romania a incheiat un tratat de pace cu Austria prin care se reglementau inclusiv chestiunile pendinte de fostele proprietati ale imperiului,in conformitate cu dreptul international public.
    Insa nu e numai asta – statul roman a expropriat sau rascumparat,pe bani buni, din mâini private sau de la statul austriac ,proprietatea asupara tuturor căilor ferate in anii care au urmat, si a mai consacrat prin legi statutul sau de proprietar inclusiv al caii ferate si al garii Itcani,lucru notoriu si care aproape ca nu ar trebui,din acest motiv,demonstrat…
    Pe scurt,prin legea nr. 118 din 1 aprilie 1937,publicata in MONITORUL OFICIAL NR. 76 din 1 aprilie 1937,se stabilea pozitia statului roman fata de caile ferate,nu prin nu’s ce petec de hartie ratacit pe la Cernauti ! Iata articolele 1 si 2 din pomenita lege:
    “Art. 1
    Statul exploateaza liniile sale ferate si conductele sale in interesul public, prin efectuarea transporturilor de calatori, bagaje si marfuri.
    Art. 2
    Orice linie de cale ferata a Statului sau conducta, cu toate accesoriile de orice natura, toate terenurile expropriate sau cumparate in interesul caii ferate, precum si imobilele destinate sau servind sub orice forma la exploatare, fac parte din domeniul public al Statului si se administreaza de Stat prin Administratia C.F.R.”
    Prin urmare,chiar si in ipoteza in care unele acte ale cailor ferate s-ar fi pierdut sau ratacit odata cu raptul teritorial al Bucovinei comis de catre URSS in 1940,statul roman este in drept sa refaca/reconstituie orice act care i-ar fi necesar pentru buna si corecta administrare/conservare a bunurilor aflate in proprietatea sa,in exercitarea fireasca a atributelor suveranitatii sale.
    Imprejurarea ca mai exista acte pe la Cernauti,un titlu de proprietate (??cum arata??) asupra garii Itcani,titlu emis ,desigur,de Franz Joseph insusi,cu semnatura sa autografa, este pentru fraieri sau pentru prosti,categorie din care, cu voia dvs.,am dori sa ne excludeti macar temporar…
    Si atunci,ce este?
    Este ca functionarul guvernamental citat,domnul acela George Radu Pipa, repeta ca papagalul, luandu-ne de prosti, ceea ce la randul sau alt domn ,cum l-o fi chemand atunci,repeta in timpul mandatului lui Flutur si anume ca,vezi doamne,noi vrem, da’ uite,sunt neşte chestii,reveniti alta dată…
    Cheia afacerii se afla in speech-ul aceluiasi domn,nitel mai jos,acolo unde dumnealui pomeneste, in treacat, ca:
    „..Restaurarea și consolidarea vor costa 2 milioane de euro fără TVA, din fonduri proprii…”
    V-ati prins? Pentru ca,ma-ntelegi,soro,este foarte nasol sa reinvii mortu’ pe banii tai,altceva era daca erau „bani europeni”,era si de furat si de aruncat in caini cu ei,nu? Si la ce ar folosi o gara restaurata dar fara trafic? Exista pe lume ceva mai trist decat o gara parasita,in cazul nostru o incintă râioasă prin care circula corentul dar si urmaşii Romei cunoscuţi sub numele de rromi,desavârşind cu mijloace artizanale concursurile lor de micţiune din mers printre balariile crescute pi piron?
    Aceasta fiind, indeobste, conceptia romanului mediu scapat la bani si la butoane,ca banii europeni trebe pusa ghera pe ei,cumva,nu conteaza cum,apoi aburiti,aruncati pe geam dar in directia cea buna , ca sa intre in buzunarele PDL-ului,singurul imun la febra tifoida a DNA-ului…
    Iar subiectul garii Itcani a fost din nou scos de la naftalina de gruparea de violatori ai bunului simţ public Ghiţă & Nelu,cu raspundere limitata,in graba dumnealor incluzand numita chestiune la “proiectul Stefanian”,o mostra de cinism si de ipocrizie cum numa’ Flutur stie sa zica,ca din fluier,din kliupă…
    Pentru ca,ce sa vezi,tot in aceste zile dumnealor dau ca sigur faptul ca vom avea teatru,filarmonica,stadion,vor taia mesteacanul de sub coada statuii ecvestre a lui Stefan cel Mare pe care o vor toaleta cum stiu ei,vor restaura Curtea Domneasca ,vor face din Suceava capitala europeana a ceva (a traficului de tigari facut cu TIR-ul , nesemnalizat,nu,domnu’ Nelu?…) vor aduce de la gunoi statuia lui Petru I Musat ,unde fuseseu penalizat si exilat pentru ca nu avea fruntea incretita si ochelarii pe nas,ca Flutur…
    Si pentru ca toate acestea trebuie sa poarte un nume,marele bucovinean Nelu,cel cu CV-ul incarcat de studii si titluri academice ca sacul lui Mos Craciun,dar cu un mic hiatus la studiile liceale,iese si ne asigura ca numa’ alegandu-l pe dumnealui primar vom obtine,in ordine,urmatoarele:
    a) actul buclucas de la Cernauti;
    b) un ceferticat de la frau Merkel precum si de la CDU din care sa rezulte ca numai impreuna vom reusi;
    c) restaurarea propriu-zisa a garii,care va incepe sub mandatul sau si se va incheia cam pe cand vom intra noi in spatiul SHENGEN,via Shenzen,adica cam pre cand va zbura porcu’…
    Precum si alte povestiri.
    Că stăm si ne intrebăm,la un moment dat,ca oare cum se inţelege finul estet si dramaturg Matei Visniec cu aşa neşte poame ,cum n-a vazut dumnealui nice la Radauti nice la Paris,in lupanare de cinismu si de lene,impreuna cu care nazuieste sa faca un teatru la Suceava,cu material de panaramă?
    Daca insa stai stramb si judeci drept, gasesti si raspunsul: Că,doar,cu cine s-ar intelege mai bine un dramaturg daca nu cu personajele sale??

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Please copy the string d0NfC4 to the field below: